Úkoly

Úkol 4 (50. ročník)
Úkol 4 (50. ročník)
Téma: Jarní rostliny

Jaro se probouzí a v přírodě můžeme pozorovat mnoho různých druhů rostlin. Vyrazte do přírody sledovat, jak se během jara příroda mění a kvete mnoha různými barvami. Znáte nějaké typické jarní rostliny? Více, co je to jarní aspekt? Jak vypadá jaro na louce a jak v lese? Bude se vám hodit: zápisník a tužka, 4m dlouhý provázek, metr, Více >>

Úkol 3 (50. ročník)
Úkol 3 (50. ročník)
Téma: Led a sníh

Bílou zimu má každý rád. Koho by nebavily hry na sněhu nebo na kluzišti. Přemýšleli jste ale někdy, jak je to možné, že se voda může proměnit na sníh a led a zase zpátky? Co se s ní vlastně děje? Pojďte vyrazit na sníh a něco nového se při tom dozvědět. Bude se vám hodit: sníh, kádinka, Více >>

Úkol 2 (50. ročník)
Úkol 2 (50. ročník)
Téma: Tůně

Kde je voda, tam je také život. Každou malou louži si dříve či později oblíbí nějaký živočich a v přírodě můžeme najít i organismy, které jsou na tento specifický biotop přímo vázané. Z hlediska biodiverzity a jejího zachování jsou tůně v přírodě nepostradatelné. Můžeme je najít všude kolem nás, mohou být různého stáří, velikosti a hloubky. Život Více >>

Úkol 1 (50. ročník)
Úkol 1 (50. ročník)
Téma: Pozorování vážek

Vydejte se během výpravy či schůzky k nějakému blízkému rybníku, rybníčku, lesní tůni nebo zahradnímu jezírku. Podmínkou je ovšem přírodní charakter vodní nádrže a bohatý litorál (pozvolně se svažující dno s vodními rostlinami – rdesno, lakušník, růžkatec, orobinec, rákos apod.).

Úkol 4 (49. ročník)
Úkol 4 (49. ročník)
Téma: Klíčení

Příroda se po zimě opět probudila. Pojďme se podívat kolik času potřebuje semínko, než se z něj vykoukne první klíček.

Úkol 3 (49. ročník)
Úkol 3 (49. ročník)
Téma: Přikrmování divokých kachen v zimě

Takovým zaběhlým zvykem je přikrmování kachnám starým pečivem, avšak Ti, co takto kachny přikrmují si neuvědomují, že jim tim ubližují. V tomto dobrovolném úkolu se na přikrmování jít tak trochu jinak. Jak? Pomocí různých běžně dostupných alternativ, o kterých se dozvíte při plnění tohoto dobrovolného úkolu, který je již třetím úkolem v pořadí.

Úkol 2 (49. ročník)
Úkol 2 (49. ročník)
Téma: Zadržování a splachování vody

Suchá půda, mokrá půda, která vsákne vody víc? Kde se bude držet více vody – v lese nebo na louce? Zkuste to zjistit pomocí modelu s drnem a umělou závlahou.

Úkol 1 (49. ročník)
Úkol 1 (49. ročník)
Téma: Výška stromů ve tvém okolí

Když procházíte s hlavou zdviženou ke korunám stromů, napadla Vás někdy otázka, jak vysoký ten strom může být? Máte někde nějakého velikána, který by stál za přeměření a Vy nevíte jak na to? Lesníci používají k měření stromů výškoměr, že ho nemáte? To nevadí, my Vám to pomůžeme zjistit i bez výškoměru a i tak nebudete potřebovat téměř žádné pomůcky. 

Úkol 4 (48. ročník)
Úkol 4 (48. ročník)
Téma: Přírodní rostlinná barviva

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak získávali naši předkové tak krásné barvy na své oděvy? Pojďme si zkusit nabarvit látky pomocí přírodních materiálů.

Úkol 3 (48. ročník)
Úkol 3 (48. ročník)
Téma: Ptáci u vody

Zima je tu a příroda se na ni celý podzim pilně připravovala. A to včetně ptáků. Ve třetím dobrovolném úkolu se podíváme na ptáky žijící u vody.